autoři: Jakub Straka, Vojtěch Sosna, Jáchym Svoboda
Spoluautor: Matúš Šestina
foto: Jiří Straka, Andrea Thiel Lhotáková
Předmětem rekonstrukce bylo přízemí činžovního domu z přelomu 30. a 40. let 20. století, kde stávající obchodní jednotky nahradil Úřad městské části Prahy 7.
Přízemí objektu pomyslně rozděluje vchod do bytové části na dvě poloviny, přičemž vstupní část do bytového domu zůstává zcela bez úprav. Levá polovina slouží pro potřeby odboru dopravního – řešení přestupků a pravá polovina slouží pro potřeby správní agendy. Všechny dispoziční zásahy respektují rytmus objektu daný obvodovou nosnou konstrukcí.
Interiér dopravního odboru je členěn na míru navrženými přepážkami z dýhované překližky, které zajišťují dostatečný zvukový komfort pro jednání. Kvůli každodennímu vysokému počtu návštěvníků je podlaha navržena z odolného broušeného betonu.
V prostorách správní agendy jsou kanceláře, ve kterých je menší provoz a podlaha je tedy z dřevěné mozaiky. Prostory pro vestavěné skříně v kancelářích vystupují do chodby, kterou tak společně se vstupy do kanceláří rytmizují. Díky nadsvětlíkům nad vestavěnými skříněmi je chodba dobře prosvětlená přirozeným světlem navzdory své pozici uvnitř dispozice. V chodbách a obslužných prostorech je na podlaze barevná PUR stěrka.
Opakujícím se prvkem v interiéru jsou kruhová okna ve dveřích kanceláří, která umožňují průhledy do kanceláří a ještě dále podporují prosvětlení chodby. Velké kruhové okno ve stěně je dominantním prvkem vstupní haly, která slouží i jako prostor pro čekání.
Dveře, rámy nadsvětlíků a radiátory jsou navrženy ve stejné tmavě šedé barvě jako rámy venkovních oken a parapetů.
Ve výlohách do ulice jsou navrženy poloprůsvitné rolety, což i přes jejich stažení umožňuje stálou komunikaci mezi interiérem a exteriérem. Do výloh je také navržen výstavní systém, který může městská část využít pro informování občanů nebo výstavu uměleckých děl.
autoři: Jakub Straka, Vojtěch Sosna, Jáchym Svoboda
Spoluautor: Matúš Šestina
foto: Jiří Straka, Andrea Thiel Lhotáková
Předmětem rekonstrukce bylo přízemí činžovního domu z přelomu 30. a 40. let 20. století, kde stávající obchodní jednotky nahradil Úřad městské části Prahy 7.
Přízemí objektu pomyslně rozděluje vchod do bytové části na dvě poloviny, přičemž vstupní část do bytového domu zůstává zcela bez úprav. Levá polovina slouží pro potřeby odboru dopravního – řešení přestupků a pravá polovina slouží pro potřeby správní agendy. Všechny dispoziční zásahy respektují rytmus objektu daný obvodovou nosnou konstrukcí.
Interiér dopravního odboru je členěn na míru navrženými přepážkami z dýhované překližky, které zajišťují dostatečný zvukový komfort pro jednání. Kvůli každodennímu vysokému počtu návštěvníků je podlaha navržena z odolného broušeného betonu.
V prostorách správní agendy jsou kanceláře, ve kterých je menší provoz a podlaha je tedy z dřevěné mozaiky. Prostory pro vestavěné skříně v kancelářích vystupují do chodby, kterou tak společně se vstupy do kanceláří rytmizují. Díky nadsvětlíkům nad vestavěnými skříněmi je chodba dobře prosvětlená přirozeným světlem navzdory své pozici uvnitř dispozice. V chodbách a obslužných prostorech je na podlaze barevná PUR stěrka.
Opakujícím se prvkem v interiéru jsou kruhová okna ve dveřích kanceláří, která umožňují průhledy do kanceláří a ještě dále podporují prosvětlení chodby. Velké kruhové okno ve stěně je dominantním prvkem vstupní haly, která slouží i jako prostor pro čekání.
Dveře, rámy nadsvětlíků a radiátory jsou navrženy ve stejné tmavě šedé barvě jako rámy venkovních oken a parapetů.
Ve výlohách do ulice jsou navrženy poloprůsvitné rolety, což i přes jejich stažení umožňuje stálou komunikaci mezi interiérem a exteriérem. Do výloh je také navržen výstavní systém, který může městská část využít pro informování občanů nebo výstavu uměleckých děl.